e-Świetlica

Lista zadań do wykonania w czasie wakacji. Życzę miłego wypoczynku.

__________

BEZPIECZNE WAKACJE

Kochani, już niebawem wakacje. Będzie to czas wolnego czasu, odpoczynku, zabaw, a także rozwijania Waszych zainteresowań. Musicie jednak pamiętać o Waszym bezpieczeństwie. Oto kilka wakacyjnych rad dla tych, którzy planują wypoczywać aktywnie:

Zachęcam również do obejrzenia krótkiego nagrania przypominającego o zasadach zachowania w czasie wolnym i z dala od domu:

https://www.youtube.com/watch?v=8Rb6ismlLRc

BEZPIECZEŃSTWO CYFROWE

Wakacje to czas wolny od zajęć w szkole. Postarajcie się ograniczać czas spędzany przed komputerem lub z telefonem w ręku. Pamiętajcie, by zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci i zachowywać poznane zasady społeczności internetowej:

https://www.youtube.com/watch?v=OSb4xcjeF0s   – „Szanuj innych w sieci”,

https://www.youtube.com/watch?v=jXPJgcbc1zQ&list=RDCMUC_gdoWFF8JOwgTOIamwEMCw&index=3   – „Nie ufaj osobom poznanym w sieci”,

https://www.youtube.com/watch?v=-1rkVflmsKA&list=RDCMUC_gdoWFF8JOwgTOIamwEMCw&index=2  – „Chroń swoją prywatność”,

https://www.youtube.com/watch?v=imLz4TTZ3iw&list=RDCMUC_gdoWFF8JOwgTOIamwEMCw&index=4   – „Mów jeśli coś jest nie tak”,

https://www.youtube.com/watch?v=vZA1Ik78sbk&list=RDCMUC_gdoWFF8JOwgTOIamwEMCw&index=5  – „Korzystaj z umiarem z internetu”.

WAKACYJNE WYZWANIA

Pamiętajcie również o tym, żeby podczas wakacji spróbować różnych aktywności, dużo czasu spędzać na świeżym powietrzu, cieszyć się każdą chwilą słońca, ale także rozwijać wasze zainteresowania: uprawiać sport, czytać książki czy rozwijać talenty. Oto kilka propozycji, jak ciekawie spędzić wakacje:

https://www.youtube.com/watch?v=-9TZ-UDt7Yk – oryginalne pomysły plastyczne,

http://www.active-akcja.pl/aktywnosc-fizyczna/  – aktywność fizyczna i jej znaczenia dla zdrowia, piramida aktywności fizycznej.

https://wolnelektury.pl/ – darmowe książki dla każdego.

„MOJE WAKACJE” – MAPA MYŚLI

By dobrze zaplanować i zorganizować czas wolny, pomocna Wam będzie mapa myśli, najlepiej taka, którą stworzycie sami. Poniżej zamieszczam kilka wskazówek na temat tworzenia takiej mapy oraz przykłady jej zastosowania. Taka umiejętność może Wam się również przydać podczas nauki w kolejnym roku szkolnym.

http://www.delfinplatforma.pl/mod/resource/view.php?id=8556  – „Dlaczego mapy myśli są tak interesujące?”,

https://www.youtube.com/watch?v=zFaOz6LNmo8   – zasady tworzenia mapy myśli,

https://www.youtube.com/watch?v=EN_81x94ye0&list=RDCMUCoofG8ys4pUnyaiFb9aG7Bg&start_radio=1&t=55  – przykład tworzenia mapy myśli.

Spróbujcie w taki właśnie sposób zaplanować swoje wakacje i to, co chcecie podczas nich robić. Powodzenia!

__________

Dzisiaj Dzień Ojca

dzień ojca

__________

23 CZERWCA – DZIEŃ OJCA 

Kochani, już jutro będziemy obchodzili Dzień Ojca – święto będące wyrazem szacunku i wdzięczności ojcom. W Polsce obchodzone jest corocznie 23 czerwca od  1965 roku. Obchody zapoczątkowane zostały w Stanach Zjednoczonych. Dzień Ojca wydawał się naturalnym dopełnieniem obchodzonego i popularnego Dnia Matki. Zastanówcie się jaką rolę w Waszym życiu odgrywa Wasza relacja z ojcem.

  1. Poniżej zamieszczam quiz dotyczący obchodzenia tego święta na świecie – sprawdźcie ile wiecie o Dniu Ojca:

https://www.rybnik.com.pl/quizy,dzien-ojca-co-o-nim-wiesz,q4-63-1.html – quiz.

  1. Wy również pamiętajcie o swoich tatusiach. Myślę, że w poniższym linku każdy z Was znajdzie życzenia, które przypadną mu do gustu, a jednocześnie sprawią wielką radość Tacie. Możecie nauczyć się wybranych życzeń na pamięć lub zamieścić je na kartce z życzeniami:

https://dziennikpolski24.pl/zyczenia-na-dzien-ojca-2020-piekne-powazne-oryginalne-smieszne-wierszyki-na-dzien-ojca-2020-sprawdz-nasze-propozycje/ar/c15-15035384 – życzenia dla Taty do wyboru i wykorzystania.

  1. Już dziś podsuwam Wam kilka propozycji, abyście przygotowali dla taty coś wyjątkowego, bo na pewno każdy ucieszyłby się z oryginalnej kartki z życzeniami czy własnoręcznie przygotowanego smacznego deseru. Oto moje propozycje:

https://www.youtube.com/watch?v=PRfBLOmpNUo – smaczne, szybkie i proste desery dla taty,

https://www.youtube.com/watch?v=G13y-svi8eA – tematyczne kartki z życzeniami.

  1. Postarajcie się odnaleźć w muzyce lub literaturze polskiej utwory, w których motywem przewodnim jest postać taty. Skorzystajcie w tym celu z książek, internetu lub tomików wierszy naszych znanych pisarzy i poetów. Ja już odszukałam jeden utwór – to ballada Adama Mickiewicza pt. „Powrót taty”. Poniżej audiobook oraz omówienie, które pomoże Wam zrozumieć ten utwór:

https://www.youtube.com/watch?v=QLIqzICAK9o – audiobook, A. Mickiewicz – „Powrót taty”,

https://www.youtube.com/watch?v=qNn7mRyyajs – omówienie utworu.

__________

„CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE”

W myśl starego, polskiego przysłowia postaram się dziś pokazać Wam ciekawe miejsca w Polsce, które możecie zwiedzić  wraz z Waszymi rodzinami. W tym roku, z powodu pandemii, wiele obiektów turystycznych stworzyło nam możliwość zwiedzania ich w sposób wirtualny. Spacery online z pewnością pomogą Wam obrać cel tegorocznych wakacyjnych wypraw.

Sprawdźmy, jakie atrakcje czekają na nas w naszym kraju. Oto niektóre z nich:

https://zamekksiaz.wkraj.pl/html5/index.php?id=39541 – Zamek Książ w Wałbrzychu,

https://oauj.wkraj.pl/html5/index.php?id=84153 – Obserwatorium Astronomiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego,

https://sztolnie.wkraj.pl/html5/index.php?id=38781#/38781 – Sztolnia Walimska – Kompleks „Rzeczka”,

https://spacer.muzeum1939.pl/pl/ – Westerplatte – „Samotna walka”.

__________

WAKACYJNE PLANY

Kochani! Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Czy zastanawialiście się już co chcielibyście w tym roku zobaczyć? O czym marzycie?

Dziś proponuję Wam szaloną podróż –plastyczną wyprawę do Afryki. Tam zawsze można spotkać ciekawe zwierzęta. Spróbujcie własnoręcznie stworzyć portrety zwierząt zamieszkujących ten kontynent.

Potrzebne Wam będą: kartka, gąbka, szary i czarny papier, pędzle, nożyce oraz brokatowe, połyskujące lub metaliczne pisaki i farby. Tło pomalujcie gąbką i farbami w kolorach pustyni,  z czarnego i szarego papieru wytnijcie elementy zwierząt – kształt głowy, uszy, rogi, a następnie ozdabiajcie je połyskującymi pisakami. Tak powstaną ciekawe portrety afrykańskich zwierząt.

Czas aby poczuć klimat wakacyjnych wypraw! Powodzenia!

Oto kilka przykładów podobnych prac:

https://sites.google.com/site/krakowzsoi3/swietlica-szkolna

__________

PRZYJACIEL – WAŻNY CZŁOWIEK

W tym tygodniu, dnia 9 czerwca będziemy obchodzili Dzień Przyjaźni.

Chciałabym, abyśmy zagłębili się w tę tematykę i przemyśleli, co może ona ze sobą nieść, jak wpływa na nasze życie. Każdy z nas doświadcza relacji koleżeńskich, ale relacja przyjacielska wymaga od nas większego zaangażowania. Zastanówmy się zatem: kto jest naszym przyjacielem? Jakie jego cechy decydują o tym, że chcemy się z nim przyjaźnić? Co ja mogę dać mojemu przyjacielowi? Nad jakim cechami muszę jeszcze popracować?

Poniżej zadania związane z Dniem Przyjaźni na ten tydzień.

Zachęcam do obejrzenia prezentacji, która skłania do myślenia nad relacjami przyjacielskimi i podpowiada jak naprawdę być dobrym przyjacielem.

https://slideplayer.pl/slide/10731480/ – prezentacja

Ponadto kilka ćwiczeń i zadań do wykonania:

https://wordwall.net/pl/resource/1974469/wd%c5%bc/jaki-jest-dobry-kolega-kole%c5%bcanka – gra – cechy przyjaźni

https://wordwall.net/pl/resource/950533/przyjaciel – wykreślanka, cechy przyjaciela

https://wordwall.net/pl/resource/2525455/polski/przyjaciel-uk%c5%82adam – układanie zdań/przysłów dotyczących przyjaźni

PIĘKNA HISTORIA PRZYJAŹNI

Kolejna propozycja na wtorek to piękna opowieść o przyjaźni. Poniżej link do audiobooka pt. „Mały Książę”, którą czyta znany aktor – Piotr Fronczewski. Zachęcam do słuchania i życzę owocnych przemyśleń.

https://www.youtube.com/watch?v=n0qBy3E7PqI&t=859s  – audiobook pt. „Mały Książę” 

PREZENT DLA PRZYJACIELA

Kolejna propozycja pokaże Wam w jaki sposób samodzielnie przygotować oryginalny prezent dla przyjaciela. A nie jest to trudne – niezbędne materiały to:  płaski kamień, ołówek, farby i pędzel. Powodzenia!

https://www.facebook.com/LiekrNewsll/videos/608251810043276/

__________

WIELKA PIATKA- poznajemy dzieci z róznych stron, które zmieniły świat przypominając o prawach wszystkich dzieci:
– prawo do edukacji
– sprzeciw wobec niewolniczej pracy dzieci
-sprzeciw wobec podziałom rasowym
– prawo do spokojnego i bezpiecznego dzieciństwa
-prawo do spałniania marzeń Janek Mela POLSKA.
__________
Dzisiaj zapraszam w dlaką podróż do krainy ALMEI- jest to wirtualna zabawa w podróżowanie pomiędzy światami i przywracanie piękna krainy, która została zaczarowana. Zycze miłej zabawy.
__________
DZIEŃ DZIECKA- zapraszam do wysłuchania piosenki Majki Jeżowskiej pt. “Wszystkie dzieci nasze sa” i poznajmy zabawy dzieci z całego świata.

__________

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ DZIECKA

Drodzy uczniowie!
„Żyjcie tak, aby każdy kolejny dzień
był pełen przygód i wyjątkowy.
Wypełniajcie każdą mijającą chwilę tak,
aby we wspomnieniach dawała Wam dużo radości.
Czerpcie energię ze słońca,
kapiącego deszczu i uśmiechu innych.
Szukajcie w sobie siły,
entuzjazmu i radości.
Pozostańcie dziećmi i cieszcie się dzieciństwem.”

Z okazji Dnia Dziecka obchodzonego dziś na całym świecie składamy Wam najserdeczniejsze życzenia!

CZY WIESZ….?

Ciekawa jestem czy wiecie jak Dzień Dziecka świętują Wasi rówieśnicy z innych krajów albo kiedy zostało ustanowione to święto. Zachęcam Was do przeglądnięcia zasobów Internetu w poszukiwaniu tych informacji.

Poniżej link do testu – sprawdźcie swoją wiedzę na ten temat.

https://wordwall.net/pl/resource/2641925/dzie%C5%84-dziecka

PRAWA DZIECKA

Dzień Dziecka to wyjątkowy czas – czas poświęcony Wam, naszym uczniom. Chcę dziś zwrócić Waszą szczególną uwagę na prawa dzieci na całym świecie w wersji przygotowanej przez Waszych rówieśników. Macie wiele praw, ale zdarza się, że dotykają Was również sytuacje trudne. Pamiętajcie, że wtedy w nas – dorosłych zawsze znajdziecie oparcie. Zapraszam do oglądania.

https://www.youtube.com/watch?v=a-PphP4hT4o

https://www.youtube.com/watch?v=rt2Oc1plh-4

PRZYJEMNE Z POŻYTECZNYM – COŚ DLA CIAŁA ORAZ DUCHA

Kochani, dziś Wasz dzień, dlatego zachęcam Was do tego, byście dzisiaj zrobili to, co lubicie robić najbardziej. Dla jednych z Was będzie to spacer w miłym towarzystwie, dla innych czytanie ulubionej książki. Poniżej zamieszczam kilka propozycji, dzięki którym tegoroczny Dzień Dziecka może być radosny i ciekawy.

https://wordwall.net/pl/resource/2674375/dzie%C5%84-dziecka- – ruletka online,

https://eduzabawy.com/gry-online/tangram/ – tangram, gra logiczna online,

https://www.youtube.com/watch?v=vNNmMFjx3Fg – prosty przepis na słodką, domową chałwę.

INSPIRACJE ARTYSTYCZNE

I jeszcze inspiracja – w poniższym linku propozycja specjalnie dla Was. Twórcze opowiadania napisane przez Waszych rówieśników, a czytane przez znanych nam wszystkim przedstawicieli środowiska aktorskiego, poetyckiego, czy dziennikarskiego. Wiem, że wśród Was również znajduje się wiele osób, które lubią pisać. Posłuchajcie, jak na wyzwanie pn. „Siedzę w domu i piszę” odpowiedzieli uczniowie innych szkół.

https://calapolskaczytadzieciom.pl/aktualnosci/prezentujemy-prace-laureatow-konkursu-siedze-w-domu-i-pisze/?fbclid=IwAR3GFgQAx9pUoYi3B6T0CvK_TUR-icuh8o1zYt8erxPvIZHmc3H_xNFccsw

Niech poniższy utwór również będzie dla Was inspiracją. Wsłuchajcie się w słowa i melodię pięknej piosenki pt. „My dzieci świata” wyśpiewanej przez dzieci i młodzież. Polecam!

https://www.youtube.com/watch?v=dCkHCL5gaAg

__________

BĄDŹ POMOCNY NA CO DZIEŃ

Kochani, postarajcie się, aby przedłużyć świętowanie Dnia Matki w Waszych domach. Każda mama na co dzień potrzebuje wsparcia, pomocy i zrozumienia. Proponuję Wam dziś, abyście zastanowili się w jaki sposób na co dzień możecie pomóc mamie lub sprawić jej jakąś małą przyjemność.

Poniżej zamieszczam ruletkę z kuponami dla mamy. Wystarczy, że zakręcicie kołem i wszystko będzie jasne. Wy będziecie mogli okazać swoją gotowość do pomocy, a mama znajdzie w ten sposób czas na relaks. Powodzenia!

https://wordwall.net/pl/resource/2189213/dzie%C5%84-mamy

Z CODZIENNĄ GIMNASTYKĄ ZA PAN BRAT

Choć pogoda dziś nas nie rozpieszcza, nie pozostawajmy bezczynni. Każdy z Was może w bardzo prosty sposób wykonywać w domu codzienne ćwiczenia gimnastyczne, by zadbać o swoje ciało, samopoczucie i sprawność fizyczną.

Każdego dnia po przebudzeniu zakręćcie kołem i wykonajcie kilka prostych ćwiczeń, a zobaczycie ile energii w Was dżemie!

https://wordwall.net/pl/resource/1114249/%C4%87wiczenia-na-dobry-dzie%C5%84

__________

DZIEŃ MATKI

Dzisiaj 26 maja – Dzień Matki. Pamiętajcie dziś w szczególny sposób o swoich mamach.

Dla tych wszystkich, którzy jeszcze nie zaplanowali swojego upominku, zamieszczam film, dzięki któremu własnoręcznie wykonacie efektowne kwiaty z bibuły, które z pewnością ucieszą każdą mamę.

https://www.facebook.com/PaperZoom2020/videos/2674645299525212/ – kwiaty z bibuły

Do mojej propozycji dołączam piękne życzenia, oczywiście do wykorzystania:

„Brakuje słów, aby podziękować
za matczyną odwagę, cierpliwość,
dobroć, zrozumienie, ale tak bardzo
chcę wyrazić wdzięczność
właśnie Tobie. Najbardziej kochającej z Mam…

Za to, że zawsze jesteś przy mym boku,
Za to, że wskazujesz drogę mi w mroku,
Za to, że dni moje tęczą malujesz
dziś Mamo z całego serca Ci dziękuję!

Mamo, tak bardzo Cię kocham
i dziękuję Ci za wszystko.
Za Twój uśmiech, który ogrzewa
mnie w różnych chwilach życia,
a najbardziej dziękuję Ci za to, że jesteś.”

WYZWANIA NA DZIEŃ MAMY

Pozostając w tematyce Dnia Matki, polecam Wam zadania online. Poniżej zamieszczam linki do wykorzystania i życzę udanej zabawy, ciekawych przemyśleń i radosnego czasu spędzonego właśnie z mamą!

https://wordwall.net/pl/resource/2483102/dzie%C5%84-matki-   – wykreślanka

https://wordwall.net/pl/resource/2409768/lekcja-wychowawcza/dzie%c5%84-matki – rozsypanka wyrazowa – uporządkuj  wyrazy w zdaniach, a poznasz piękne sentencje dotyczące miłości matczynej,

https://wordwall.net/pl/resource/2522660/polski/dzie%c5%84-mamy – test – kiedy świętują mamy w innych krajach

https://wordwall.net/pl/resource/2532514/dzie%C5%84-matki – ruletka z zadaniami/niespodziankami dla mamy z okazji jej święta

Powodzenia!

__________

WITAJ W ŚWIETLICY- ZADANIA NA CAŁY TYDZIEŃ:
-poniedziałek- nasza mama jest? jak wygląda twoja mama, wykonaj portret w/g instrukcji, z czego składa się super mama?, za co kochasz swoją mamę?
– wtorek- przygotuj laurkę (kilka propozycji), wypisz życzenia dla mamy,
– środa-piosenki do wysłuchania dla mamy “Ta piosenka jest tylko dla mamy”, “Jesteś mamo skarbem mym”, “Moja mama”,
-czwartek- mama w literaturze: do wysłuchania opowiadanie J.Papuzińskiej “Nasza mama czarodziejka” albo “Dobra to chatka, gdzie mieszka matka” L.Krzemienieckiej, do wysłuchania wiersze “Mama ma zmartwienie” D.Wawiłow,
-piątek- poznajcie najlepsze mamy w świecie zwierząt- do obejrzenia filmik “zwierzęta matki i ich dzieci”, 10 powodów dlaczego kocham moją mamę.

_______

DZIEŃ MATKI TUŻ, TUŻ….

Kochani, święto wszystkich mam już jutro. Pamiętając o tych najważniejszych dla nas osobach postarajmy się, aby ten dzień był dla nich wyjątkowy. Myślę, że wielką radość sprawią każdej mamie własnoręcznie wykonane prace czy upominki. Najwyższy czas, by zabrać się za ich przygotowanie.

Dzisiaj polecam Wam zapoznanie się z filmami, w których znajdziecie wiele propozycji na oryginalne prezenty. Każdy z nich można przygotować samodzielnie w domu. To wiele prac plastycznych, domowych deserów, upominków, które z pewnością zaskoczą każdą mamę. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=XMneU2r06Mw

https://www.youtube.com/watch?v=-s2Z1OYB3kU

__________
KREATYWNIE W DOMUAby każdy z Was mógł kreatywnie spędzać czas w domu, dziś polecam udział w różnego rodzaju konkursach, bo wiem, że każdy z Was posiada wiele talentów.Dzisiejsza propozycja skierowana jest do uczniów wszystkich klas szkoły podstawowej. Jest to konkurs literacki pn. „Poezja na dobry humor”, w którym każdy może wyrazić swoją tęsknotę za kulturą w czasie kwarantanny w formie wiersza, a poprzez to poprawić humor sobie i innym. Szczegóły oraz regulamin konkursu znajdzie w poniższych linkach. Warto spróbować swoich sił. Polecam!http://www.swiatowid.elblag.pl/pl/aktualnosci/konkursy/poezja-poprawi-ci-humor/ – informacje i zgłoszenia.http://www.swiatowid.elblag.pl/site/assets/files/11392/regulamin_konkursu_pn__poezja_na_dobry_humor_1.pdf – regulamin konkursu.________
26 maja to DZIEŃ  MATKI- każda mama ma coś z wróżki. Dzisiaj proponuję :
– wysłuchanie piosenki “Kocham Cię Mamo”
– następny pomysł na prezent dla mamy “SERCE Z PAPIERU”
-poznajemy języki- dowiesz się jak brzmi słowo mama w różnych językach.
Zapraszam do zabawy.
__________
DZIEŃ MATKI- dzisiaj zapraszam wszystkich chętnych do śpiewania i wykonania upominków okolicznościowych dla swojej mamy. Możecie posłuchać nagrań piosenek:
– “Kocham Cię Mamo”,
-“Buziak od Mamy”,
– “Rysunek Mamy”
– spróbować odgadnąć muzyczną zagadkę “Jaka to piosenka?”.
Podpowiem jak wykonać laurkę, ramkę na zdjęcia z guzików lub bukiecik kwiatów dla mamy.

__________

MYŚL POZYTYWNIE

Dziś kilka dobrych rad, jak myśleć pozytywnie. Posłuchajcie i spróbujcie wprowadzić je w życie, a będziecie na co dzień szczęśliwsi i łatwiej Wam będzie pokonywać wszelkie przeciwności.

Zapraszam do oglądania.

https://www.youtube.com/watch?v=OXmweCE1nFY

CZAS DLA CIAŁA

Nasze ciało jest bardzo ważne i musimy o nie regularnie dbać. Nie tylko potrzebuje ono paliwa, jakim jest jedzenie, ale również aktywności fizycznej, by było zdrowe i sprawne przez długie lata naszego życia.

W myśl zasady „w zdrowym ciele, zdrowy duch” zwróćmy dziś szczególną uwagę na to, jak jesteśmy aktywni. Proponuję Wam trening, który możecie wykonać w warunkach domowych.

Poniżej zestaw ćwiczeń na dziś, ale też na każdy inny dzień. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=_Ad7rv4-fUM – ćwiczenia

__________

Dzień Matki – święto obchodzone jako wyraz szacunku dla wszystkich matek. Data obchodów Dnia Matki zależy od kraju, w którym jest świętowany. W Polsce obchodzone jest 26 maja. W tym dniu matki są zwykle obdarowywane laurkami, kwiatami oraz różnego rodzaju prezentami, które są wykonane przez dzieci.  Święto to ma na celu okazanie matkom szacunku, miłości i podziękowania za trud włożony w wychowanie.

Dzisiaj zachęcam do wykonania przez każdego z Was okolicznościowej laurki dla  kochanej mamusi z okazji jej święta.

__________

PRACUJ NAD SOBĄ – PRZEZWYCIĘŻAJ NIEŚMIAŁOŚĆ!

Przez nami kolejna część zajęć z cyklu „Spójrz w głąb siebie”. Dziś zachęcam Was do obejrzenia następnego odcinka naszych warsztatów, który da Wam kilka rad, jak przezwyciężyć Waszą nieśmiałość, bo przecież większość z nas w niektórych sytuacjach wykazuje takie cechy.

Nad tym jednak można pracować. Spójrzcie w jaki sposób. Zapraszam do oglądania i wyciągania wniosków.

https://www.youtube.com/watch?v=k61-ZB9jtzE  – „Jak pokonać nieśmiałość”

ŁAMIGŁÓWKI I ZAGADKI LOGICZNE

Trening umysłu jest potrzebny każdemu z nas, dlatego dziś proponuję Wam kilka łamigłówek – zagadek logicznych. Przed Wami kilka wyzwań o różnym stopniu trudności. Spróbujcie zmierzyć się w nimi, by poprzez to poćwiczyć Waszą spostrzegawczość, domyślność i refleks.

Zapraszam do zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=RexuR1a-97I

https://www.youtube.com/watch?v=eFYR3iteKQg

https://www.youtube.com/watch?v=NQ-6VZnXFOs

https://www.youtube.com/watch?v=MsGNv_AOLQA

https://www.youtube.com/watch?v=hQn6FYMQOeU

https://www.youtube.com/watch?v=RAPV72p4m80

__________

JAK ZOSTAĆ „WYMIATACZEM”?

Moi Drodzy! Teraz, kiedy już wiecie jaki typ osobowości kryje się w Waszym wnętrzu, zachęcam Was do obejrzenia filmów, które w bardzo krótki i zwięzły sposób prezentują jak stać się mistrzem w jakiejś dziedzinie i jakimi zasadami kierować się, gdy chcemy osiągnąć sukces.

Mam nadzieję, że tych kilka prostych rad wielu z Was pomoże wytrwale dążyć do wyznaczonego celu i stać się człowiekiem sukcesu. Zachęcam do oglądania.

https://www.youtube.com/watch?v=ihO9OGA3UJ8&list=RDCMUCYhiZcIe6c8y538FUxBOpdQ&index=17

https://www.youtube.com/watch?v=PFs_UIfpKEg

INSPIRACJA – LUDZIE SUKCESU

Aby jeszcze lepiej zmotywować Was do pracy nad sobą przedstawiam Wam film, w którym to właśnie ludzie sukcesu starają się zachęcić młodych ludzi do odważnego podejmowania decyzji, do słuchania głosu swojego serca, ale także wytężonej pracy, by ostatecznie dotrzeć do upragnionego celu i być szczęśliwym w tym, co się robi na co dzień.

Z każdej wypowiedzi płynie jedno, podobne przesłanie – inwestuj w siebie! Zapraszam!

https://www.youtube.com/watch?v=NupAL7OFfzI

KRZYŻÓWKA

A teraz coś dla sprawnych umysłów. Zachęcam do rozwiązania krzyżówki dotyczącej skrótów. Sprawdźcie się w ich rozwijaniu i rozumieniu. Powodzenia!

https://krzyzowki.imasz.net/darmowa-krzyzowka-skroty-nr-7/

__________

SPÓJRZ W GŁĄB SIEBIE

W tym tygodniu proponuję, abyście wybrali się w niezwykłą podróż. Będzie ona tak ciekawa i interesująca, jak interesujący jest każdy człowiek, niezależnie od wieku. Będzie to podróż w głąb Waszego wnętrza.

W każdym z nas jest jeszcze wiele do odkrycia. Nie zawsze zastanawiamy się jacy jesteśmy, jaki mamy charakter, temperament, czy jesteśmy osobami nieśmiałymi, jak mamy panować nad własnymi emocjami.  To jest właśnie czas na autorefleksję, która pomoże Wam lepiej poznać swoje wnętrze.

Zapraszam na pierwsze spotkanie – filmy o typach charakterów i rodzajach inteligencji.

https://www.youtube.com/watch?v=421LuP7j04Q&list=RDCMUCYhiZcIe6c8y538FUxBOpdQ&index=13

https://www.youtube.com/watch?v=ahK1hY4oEnA

Polecam również darmowy test na określenie typu Waszej osobowości – w każdym pytaniu należy zaznaczyć jedną odpowiedź. Jestem ciekawa  w jakim typie się odnajdujecie.

https://zdrowie.radiozet.pl/media/quiz/4593/4594/1

__________
15 maja to DZIEN RODZINY.
Dzisiaj seria różnych zadań do wykonania pod hasłem MOJA RODZINA:
-dowiecie się co to jest rodzina,
-drzewo rodziny,
– jakie są rodzinne dni,
-zapraszam do strefy rozmyślań,
– ciekawa jest też strefa rozrywki: można posłuchać piosenek o mamie i tacie, babci i dziadku,
– rusz główką- gra ZNAMY SIE LEPIEJ- zakręć kołem i odpowiedz,
– quiz rodzinny.
Myślę, że każdy z was znajdzie tu coś interesującego dla siebie. Zapraszam do zabawy.
__________
Dzisiaj proponuję ZABAWNIK– czyli:
– zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia ruchowe,
– zakręć kołem i wylosuj lilość powtórzeń,
-baw się z mauzyką “muzyka z Panem Krzysiem”,
– zabawa muzyczna – jak stworzyć swój utwór muzyczny?,
-zabawa rytmem,
– kliknij w kredkę i narysuj obrazek,
– ćwicz spostrzegawczość i odpowiedz na pytania. Życzę miłej zabawy!

__________

WASZE ZDROWIE W WASZYCH REKACH

Propozycja na dziś to taniec integracyjny dla wszystkich, w każdym wieku. Samodzielnie również można przy nim ćwiczyć koordynację ruchową i rytmikę. To świetne ćwiczenie jako przerywnik w zajęciach, ale i doskonały pomysł na rozruszanie mięśni i zastrzyk świeżego powietrza na dworze.  Po powrocie do szkoły spróbujemy zatańczyć go wspólnie w świetlicy. Póki co zobaczcie sami i spróbujcie w gronie najbliższych. Polecam!

https://www.facebook.com/Dar1San2/videos/3002577266466195/

BREAKDANCE – OSTATNIE WYZWANIE

Tym razem to już ostatnie wyzwanie taneczne w tym tygodniu. Polecam Wam tę kolejną dawkę energii. Mam nadzieję, że wielu z Was skorzysta ze wskazówek specjalisty w tej dziedzinie.

https://www.youtube.com/watch?v=pVnAZm3Vm2Q

https://www.youtube.com/watch?v=7iChqb5nbZ4

Kurs breakdance można śledzić w Internecie. Zainteresowanym polecam kolejne odcinki tych warsztatów tanecznych na YouTube.

__________
POWIEDZ MI CO JESZ A POWIEM CI KIM JESTEŚ- kilka ciekawostek i porad do wykorzystania na temat zdrowego trybu życia i odżywiania się.
W prezentcaji przedstawiona jest:
– piramida żywieniowa,
– 5 przepisów Pascala Brodnickiego na zdrowe odżywianie,
-ważne zasady zdrowego stylu życia (piosenka “warto dbać o zdrowie”,
– gry: aktywny styl życia-połącz w pary, recepta na zdrowie, dieta,
– propozycje ćwiczeń do wykonania pt. ĆWICZ Z NAMI.

__________

BREAKDANCE – CZĘŚĆ IV i V

Przed Wami kolejne odcinki kursu breakdance. Zachęcam wszystkich do wspólnych ćwiczeń, ale i zabawy. Pamiętajcie – w zdrowym ciele, zdrowy duch!!!

https://www.youtube.com/watch?v=A0Y8X9nFkCs

https://www.youtube.com/watch?v=ae3VFNqtnm0

KRZYŻÓWKA

A teraz cos dla ćwiczeń intelektu i pamięci. Pewnie w swoim życiu nie raz spotkaliście się z polskimi powiedzeniami. Dziś macie okazję wykazać się ich znajomością podczas rozwiązywania krzyżówki tematycznej on-line. Druga, trudniejsza, pozostająca w tematyce zdrowego stylu życia – krzyżówka sportowa. Życzę wszystkim powodzenia!

https://krzyzowki.imasz.net/darmowa-krzyzowka-z-powiedzeniami-nr-13/

https://krzyzowki.imasz.net/darmowa-krzyzowka-sporty-nr-8/

__________

DZIEŃ PIELEGNIARKI – 12 maja obchodzą swoje święto wszystkie Panie pielęgniarki. Dzisiaj proponuję do przeczytania krótki wierszyk o pracy pielęgniarki, może ktoś z Was nauczy się jedną zwrotkę?

„ Zostanę pielęgniarką„

Kiedy dorosnę zostanę pielęgniarką

w szpitalu będę pracowała

tak jak moja kochana mama

chorym pacjentom będę pomagała

zaaplikuję przepisane leki

podłączę kroplówkę zastrzyk zrobię

poczytam książkę chorej staruszce

pokrzepiające słowo jej powiem

mama jest wrażliwą pielęgniarką

pacjenci ją szanują kochają

kiedy czegoś pilnie potrzebują

siostrzyczko Klementynko wołają

a ona szybko na pomoc biegnie

zawsze uśmiechnięta życzliwa

lubi pomagać kocha swą pracę

mimo że do domu wraca półżywa.

Dla chętnych troszkę pogłówkować proponuję jeszcze kilka zagadek o wykonywanych zawodach. Kliknij w link – życzę powodzenia i miłej zabawy.

 https://www.youtube.com/watch?v=AXyxoNjPa2Y&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1MRl3jPAXHXORpRD3FjQC9krkeiXA2PAva0DgJsFwvHZsDTZ6CS8HJ2dU

__________

KURS BREAKDANCE – CZĘŚĆ II i III

Dziś dla wszystkich miłośników tańca nowoczesnego drugi i trzeci odcinek internetowego kursu breakdance. Myślę, że Was to zaciekawi i zmotywuje do podjęcia aktywności fizycznej. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=23WzsyoIE2E

https://www.youtube.com/watch?v=G-p4FEUzGss

NIE TYLKO CIAŁO, ALE I UMYSŁ!

Dbając o ciało i jego sprawność, nie możemy zapominać o treningu umysłu.

Dziś odsyłam Was do filmu, który w bardzo ciekawy sposób prezentuje, jak rozwijać pamięć. Wiem, że jest to dla Was szczególnie ważne w czasie zbliżających się egzaminów i nadchodzącego końca roku szkolnego. Dzięki kilku ciekawym wskazówkom możecie uczyć się szybciej i w bardziej efektywny sposób, a także skuteczniej utrwalać zdobytą wiedzę.

Zachęcam do oglądania i korzystania na co dzień!

https://www.youtube.com/watch?v=rl1ZFS2N35Q

__________

Dzisiaj nowe wyzwania dla uczniów młodszych klas. Zapraszam do zabawy ruchowej pt. “Wykonaj ćwiczenie – KOŁO  FORTUNY”.

interactive-content-cwiczenia-ruchowe-kolo-fortuny

__________

ŻYJMY ZDROWO I AKTYWNIE!

Kochani, dziś rozpoczynamy tygodniowy cykl zajęć dotyczących zdrowego stylu życia. Jak wiecie, zdrowy styl życia, to nie tylko zdrowe odżywianie, nie tylko aktywność fizyczna, ale również inne czynniki, które wszystkie razem pozytywnie wpływają na nasze drowie. Pamiętać musimy o tym, że dopiero połączenie ich wszystkich ze sobą daje nam gwarancję na to, że będziemy się czuli coraz lepiej, będziemy coraz sprawniejsi  fizycznie oraz intelektualnie i duchowo.

Ten ciekawy i potrzebny każdemu z nas cykl rozpoczniemy dziś od prezentacji, która przybliży nam podstawowe aspekty zdrowego stylu życia.  Serdecznie polecam Wam obejrzenie jej, bo w prosty i usystematyzowany sposób prezentuje nawyki, o których każdy z nas powinien pamiętać na co dzień.

https://www.slideshare.net/gimnieb/prezentacja-zdrowy-styl-ycia

INTERNETOWY KURS BREAKDANCE – CZĘŚĆ I

Nadszedł czas na aktywność fizyczną. Dzisiejsze zajęcia to część I nauki tańca, który jest lubiany szczególnie przez młodzież. Breakdance, to taniec nowoczesny, w którym bardzo ważna jest sprawność fizyczna tancerza.

Abyście mogli spróbować własnych sił w tym tańcu, przedstawiam Wam dziś pierwszy odcinek kursu. Mam nadzieję, że w ramach relaksu i odpoczynku po wysiłku intelektualnym, znajdziecie chwilkę, by podjąć to wyzwanie i popracować na kondycją fizyczną. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=4ONYKpPj0qQ

__________
DZIEŃ EUROPY– ciąg dalszy naszych wyzwań:
-dzisiaj do wysłuchania bajka o Unii Europejskiej,
-zadanie umysłowe DZIECI EUROPY polegające na odgadywaniu w jakich krajach mieszkają ( pomocne może być wykonanie zadania matematycznego aby uzyskać szyfr cyfr),
-do wysłuchania HYMN Unii
-można zwiedzić atrakcyjne miejsca w Europie,
-zaśpiewajmy razem “piosenka o UE- wspólna EUROPA”,
– wyzwanie plastyczne kliknij i pokoloruj maskotkę Unii,
– na koniec puzzle dla wytrwałych.
Zapraszam do zabawy.
__________
9 maja to Dzień Europy. Klikajac w link możecie sie dowiedzić kilku ciekawostek o Unii Europejskiej:
– co to jest Unia Europejska,
– symbole, flaga, hymn,
– mapa Unii, waluta,
W wolnej chwili możecie  również spróbować  rozwiązać krzyżówke. Dla uczniów, którzy lubią wykonywać prace plastyczne przedstawiam  swoją propozycje, a może ktoś z was będzie miał jakiś własny pomysł? Zachęcam do zabawy i życzę miłej pracy.

__________

WEJDŹ NA WYŻSZY POZIOM EDUKACJI EUROPEJSKIEJ

Moi Drodzy! Przed Wami ostatni, najtrudniejszy poziom zmagań w zakresie wiedzy na temat Unii Europejskiej. Po wcześniejszych zadaniach, czyli wycieczce po krajach unijnych i grze planszowej z pytaniami testowymi, nadszedł czas, aby podnieść poprzeczkę i zapewnić starszej młodzieży kolejne, trudne wyzwanie.

Przed Wami gra on-line, w której będziecie musieli wykorzystać Waszą wiedzę na tematy związane ze wspólnotą europejską, ale również wykazać się umiejętnością poszukiwania informacji, by sprostać wszystkim pytaniom zawartym w zadaniu.

Poniżej zamieszczam link do gry i życzę wszystkim powodzenia!

https://europa.eu/learning-corner/the-time-machine_pl

KWITNĄCE WIOSENNE SADY

Maj to czas kwitnienia drzew w naszych sadach, wzdłuż polnych dróg i w parkach. Takie widoki rozczulają nasze serca i budzą w nas wrażliwość na piękno przyrody.

Dziś proponuję Wam krótki kurs malarstwa. Zadziwiające w nim jest to, że do stworzenia tak pięknych, kwitnących drzew można wykorzystać przybory codziennego użytku, a efekt jest niesamowity. Myślę, że po oglądnięciu tych nagrań, wielu z Was spróbuje dziś samodzielnie stworzyć takie małe dzieło sztuki z użyciem farb, pędzli, folii aluminiowej i patyczków kosmetycznych. To świetny sposób na odmianę ścian w naszych mieszkaniach i sprawdzenie się w roli malarza-artysty.

Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=HZt8RNiBY-8&list=RDCMUCHm9SiOLG8UoBT8STWY5mVA&index=3

https://www.youtube.com/watch?v=qP1dxSyv7UQ&list=RDCMUCHm9SiOLG8UoBT8STWY5mVA&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=cBHhodAzkuE

__________

KOLEJNE WYZWANIE DLA MŁODYCH EUROPEJCZYKÓW

Dziś, tak jak zapowiadałam wcześniej, kolejne wyzwanie dla naszej europejskiej młodzieży. Po ostatniej podróży po krajach unijnych, zachęcam Was do rozgrywek w grę planszową on-line. Dostarczy Wam ona wielu emocji, ale również utrwali Waszą wiedzę na tematy związane z Unią Europejską i państwami, które ją tworzą. Aby przesunąć się pionkiem do przodu, trzeba poprawnie odpowiedzieć na pytanie testowe wylosowane przez komputer.

Zapraszam do podjęcia wyzwania:

https://europa.eu/learning-corner/lets-explore-europe_pl

WYJĄTKOWE ZAKŁADKI DO KSIĄŻEK

W czasie kwarantanny częściej sięgamy po książki, a nie tylko podręczniki szkolne. Ta propozycja skierowana jest do wszystkich, którzy lubią czytać oraz tych, którzy ten sposób spędzania wolnego czasu dopiero odkrywają. To również doskonały pomysł na ciekawy prezent dla kogoś bliskiego.

Serdecznie zachęcam Was do stworzenia pięknych i efektownych zakładek do książek, a takie wykonane samodzielnie są wyjątkowe i niepowtarzalne. Podaję Wam dwie propozycje:

  1. Pierwsza, to wykonanie zakładek z materiałów, które każdy z nas posiada w domu:
    https://www.youtube.com/watch?v=vccMGh1NkAs
  2. Propozycja druga, to stworzenie autorskich, oryginalnych zakładek techniką decoupage:
    https://www.youtube.com/watch?v=aSqCCAZ-oac

Życzę wielu ciekawych pomysłów. Powodzenia!

__________
Dzisiaj czas na zabawy umysłowe. Do rozwiązania:
-ciekawe sudoku ekologiczne,
-zabawy z serii kodowanie- kształty i kolory.
Życzę miłej zabawy.
__________
KWITNĄCE  SADY- dzisiaj zapraszam do wykonania prostej pracy plastycznej wg podanego niżej opisu:
Pomysł nr 1– z tektury wycinamy kształt drzewa (pień i korona). Pień owijamy brązową włóczką, koronę drzewa owijamy zieloną włóczką. Na koronę drzewa naklejamy kulki z różowej bibuły (pączki kwiatów).
Pomysł nr 2 – całą rolkę nacinamy z jednej strony. Następnie wycinamy prostokąt z zielonej bibuły i wkładamy do rolki tak, by wystawał i tworzył konar. Teraz  tylko ozdabiamy nasze drzewo różnymi kolorami papieru (doklejamy do bibuły) i gotowe. Myślę że każdy z was może samodzielnie wykonać taką pracę. Powodzenia.

__________

ŚWIĘTO EUROPY

Kochani! W tym tygodniu będziemy obchodzili święto mieszkańców naszego kontynentu. Każdego roku wszyscy Europejczycy obchodzą Dzień Europy – 5 maja, lub Święto Unii Europejskiej – 9 maja. My również w bieżącym tygodniu w szczególny sposób chcemy dać wyraz naszej do niej przynależności.

By stawać się świadomymi uczestnikami życia społecznego, kulturowego czy politycznego powinniśmy posiadać odpowiednią wiedzę na tematy związane z funkcjonowaniem Unii Europejskiej, jej struktury czy zasięgu terytorialnego. Dobrze jest wiedzieć czym ona właściwie jest, kiedy powstała, od kiedy nasz kraj włączony został do Wspólnoty Europejskiej oraz doceniać różnorodność państw ją tworzących. Temu właśnie służyć będą wyzwania, które przygotowałam dla Was na ten tydzień. Pierwszym krokiem będzie zapoznanie się z wyjątkowością każdego z państw Unii.

Dziś zabieram Was w podróż po krajach członkowskich Unii Europejskiej w formie on-line. Zapraszam!

https://europa.eu/learning-corner/the-eu-whats-it-all-about_pl

RODZINNA ROZRYWKA

A teraz coś dla całej rodziny. Proponuję Wam zorganizowanie rozgrywek w rodzinny quiz. To gra na wzór ruletki, jednak o zupełnie innych zasadach. Aby lepiej poznać się, zacząć otwarcie mówić o swoich upodobaniach, tym co lubimy, co nas denerwuje, czego nam brakuje, zacznijmy w nią grać całą rodziną. To świetny sposób na spędzenie czasu wspólnie, ale również okazja do odkrycia wielu nowych, ciekawych informacji o pozostałych domownikach. Możecie w nią grać np. na czas – świadomości uciekającego czasu spowoduje, że gra stanie się bardziej dynamiczna i emocjonująca.

Zatem do dzieła – zakręćcie kołem! Udanej zabawy!

CZAS NA MUZYCZNY RELAKS

Drodzy uczniowie! Wiem, że koniec roku, dla uczniów najstarszych klas, a szczególnie ósmoklasistów, to czas szczególnie wzmożonego wysiłku intelektualnego. W związku z tym, zamieszczam tutaj, specjalnie dla Was, linki do nagrań z muzyką relaksacyjną, która poprawia koncentrację i odpręża. Zachęcam Was, byście znaleźli czas na wsłuchanie się w te dźwięki niosące ze sobą niesamowity spokój, łagodność i wyciszenie.

https://www.youtube.com/watch?v=UEWkptDfE48

https://www.youtube.com/watch?v=LEfWmpkx8Qs

Życzę Wam owocnej nauki!

__________
DZIEŃ  STRAŻAKA
Zadania -wyzwania na dzisiaj:
– czym zajmują się strażacy ciekawe ilustracje przedstawiające pracę strażaków,
-ugaś pożar! i znajdź klucz do sekretów strażaków,
-czy chcesz zostać strażakiem? – test na strażaka,
– nagroda dla wytrwałych – bajka animowana “Strażak Sam”. Kliknij w link i wykonaj zadania, życzę powodzenia.

__________

PAMIĘTAJMY O STRAŻAKACH!

Moi Drodzy! Dziś 4 maja – Międzynarodowy Dzień Strażaka. Wiele osób w naszym otoczeniu związanych jest ze służbą strażacką – tak, służbą, bo być strażakiem to właśnie służyć i pomagać innym. To poświęcenie swojego czasu, zaangażowanie w życie społeczne i oddanie, dzięki któremu możemy czuć się bezpiecznie.

Byśmy dziś mogli wspólnie uczcić to ważne święto, przygotowałam dla Was film, który w dynamiczny i bardzo obrazowy sposób pokazuje pracę strażaków, nie tylko Państwowej Straży Pożarnej, ale również druhów Ochotniczych Straży Pożarnych. To ONI są zawsze z nami i zawsze pierwsi na miejscu, gdy dzieje się coś złego. Za to właśnie należy im się szacunek i wdzięczność!

Dziś zachęcam Was, szczególnie młodzież, do tego, byście rozejrzeli się wokół – może któraś jednostka OSP z terenu naszej gminy prowadzi Młodzieżową Drużynę Strażacką, do której chcielibyście wstąpić?

A teraz zapraszam do wspólnego oglądania:

https://www.youtube.com/watch?v=2XxLXzZMH7k

MALUJ Z NAMI

Malowanie nie jest takie trudne! Wystarczą chęci i kilka prostych wskazówek. Tym razem zobaczycie jak w bardzo prosty sposób samodzielnie namalować piękne krajobrazy. Ta propozycja skierowana jest zarówno do młodzieży, jak i wszystkich tych, którzy lubią malować lub chcieliby się tego nauczyć, bo przecież malować może każdy!

W poniższym linku znajdziecie bardzo pouczającą lekcję malarstwa, która może Was zainspirować do dalszej artystycznej pracy i rozwijania Waszych zainteresowań.

Zapraszam i życzę powodzenia!

https://www.facebook.com/KidsArtnCrafts/videos/231040088149994/

__________

BRANSOLETKI Z MULINY W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH

Tym razem wyzwanie dla miłośników rękodzieła. Dzis proponuję Wam własnoręczne wykonanie bransoletki z muliny, która nazywana jest „bransoletką przyjaźni”. Zamieszczony poniżej link krok po kroku pokazuje jak się do tego zabrać. Będziecie potrzebowali: kolorowej muliny, nożyczek i taśmy klejącej. Aby tematycznie nawiązać do zbliżających się majowych świąt i rocznic proponuję, abyście Wasze bransoletki wykonali w kolorystyce biało-czerwonej. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=6LBSqijvVT8

__________

COŚ DLA KONESERÓW SZTUKI I NIE TYLKO

Drodzy uczniowie! Czas nadchodzących majowych świąt to świetna okazja do tego, by w dostępnych nam zasobach – albumach, stronach internetowych czy encyklopediach odszukać dzieła znanych polskich malarzy. Takie obrazy mogą stać się inspiracją dla każdego z nas, by zabawić się w naśladowanie namalowanych na nich postaci.

To zadanie jest proste, ale będzie wymagało od Was kreatywności. Wystarczy wzorować się na wybranym dziele sztuki i stworzyć samodzielnie podobną kompozycję wykorzystując to, co macie w domu. Możecie zrobić to sami lub z udziałem Waszych bliskich. Jeśli brakuje Wam jakiegoś elementu, to możecie użyć koca, obrusu, zasłony, lampy albo wieszaka. Gdy rozejrzycie się po domu, to z pewnością znajdziecie mnóstwo rekwizytów, które mogą okazać się pomocne.
Poniżej zamieszczam przykładowy materiał o polskich malarzach – może któraś z prac okaże się dla Was inspirująca.

https://issuu.com/pawpow/docs/wielcz_malarze

A to jedna prac z zasobów internetowych inicjatora tego wyzwania – Everhart Museum of Natural History, Science & Art

Polecam serdecznie – spróbujcie!

__________

POLSKA MOJA OJCZYZNA  wyzwania na dzisiaj (czwartek):
– wysłuchanie nagrania mazurka WITAJ MAJOWA JUTRZENKO,
-ŚWIĘTO NARODOWE 3 MAJA- film do oglądnięcia jak powstała KONSTYTUCJA w Polsce,
-HYMN POLSKI- wysłuchanie nagrania i informacje na temat powstania pieśni,
– zadanie praktyczne pt. sprawdź jak dobrze znasz HYMN,
– krótka przerwa na gimnastykę,
-wykonanie pracy plastycznej- instruktaż jak wykonać kotylion patriotyczny (youtube)dwie propozycje do wyboru,
– na koniec piosenka pożegnalna “JESTEM POLKĄ I POLAKIEM”. Kliknij w link i wybierz czwartek zapraszam do zabawy.
__________
Dzisiaj kolejny dziń cyklu zajęć POLSKA  MOJA  OJCZYZNA. Wyzwania do wykonania na dziś (śroada):
– wysłuchanie piosenki patriotycznej FLAGA”
-obchody DNIA FLAGI, próba opowiedzi na pytanie dlaczego flaga jest biało-czerwona (filmik)
-wysłuchanie legendy “LECH, CZECH i RUS”, układanie historyjki obrazkowej,
– krótka gimnastyka,
-ciekawostki nt. GODŁO  POLSKI,
– dwie propozycje do wykonania pracy plastycznej:
1.Jak zrobić orła z papierowego talerzyka (filmik instruktażowy youtube)
2.Godło Polski – orzeł biały (filmik youtube).
Serdecznie zapraszam do podjęcia się wykonania dzisiejszych wyzwań. Trzeba tylko kliknąć w podany link i wybrać zadanie na ŚRODE.

__________

SPACER PO WIRTUALNYCH MUZEACH

Pozostając w tematyce patriotycznej, zachęcam dziś szczególnie młodzież do podziwiania tego, czego w naszym kraju nie brakuje – miejsc zabytkowych i ciekawych obiektów cennych pod względem kulturowym, historycznym czy sakralnym. Dzisiejsze zwiedzanie wirtualnych muzeów to świetna alternatywa dla wszystkich, którzy lubią podróżować i podziwiać urocze zakątki naszej Ojczyzny, ale w czasie kwarantanny nie mają takiej możliwości.

W linku poniżej znajdziecie wiele propozycji, m.in. Kopalnię Soli w Wieliczce, Filharmonię Narodową w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego czy zabytkowe starówki kilku polskich miast. Mam nadzieję, że każdy z Was znajdzie tam coś dla siebie.

https://kulturadostepna.pl/on-line/wirtualne-muzea

__________

ZABAWA AKRONIMAMI

Tym razem proponujemy Wam zabawę akronimami, czyli skrótowcami. To świetny sposób na zacieśnianie więzi rodzinnych i poznawanie siebie nawzajem. Wystarczy od każdej kolejnej litery imienia danej osoby utworzyć cechę jego charakteru, która rozpoczyna się na taką właśnie literę. To świetna zabawa, szczególnie wtedy, kiedy żaden członek rodziny nie układa akronimów dla swojego imienia. Zachęcamy Was do stworzenia podobnej girlandy (jak zamieszczona niżej) i udekorowania nią Waszych domów.

Szczegóły i przykłady znajdziecie tutaj:  https://gryzabawy.pl/imienny-akronim/

Życzymy udanej wspólnej zabawy!

__________
POLSKA  MOJA  OJCZYZNA– wyzwania na dziś (wtorek):
– wysłuchanie piosenki “To nasza ojczyzna”
-co to za święto 1maja?
-zawoy wokół mnie- filmiki o obejrzenia i quiz prawda-fałsz,
-kącik kulinarny dla tych co lubią prace w kuchni – jak zrobić smaczne naleśniki?,
-troszeczkę ruchu- wylosuj 3 karty i wykonaj 3 ćwiczenia.
Wystarczy tylko że klikniesz poniższy link klikniesz na “wtorek” i możesz już przystąpić do zabawy- zapraszam.

__________

Święta majowe zbliżają się wielkimi krokami. To dobry czas na to, aby zastanowić się nad swoją postawą wobec Ojczyzny oraz okazywaniem szacunku symbolom narodowym, a także naszą świadomością historyczną. Ale czy w XXI wieku można mówić o postawach patriotycznych?

Dziś zachęcam szczególnie młodzież, do obejrzenia krótkiego filmu, który podpowie Wam w jaki sposób możecie być współczesnymi patriotami. Okazuje się, że nie jest to takie trudne. Zobaczcie sami.

https://www.youtube.com/watch?v=tiDY_h4pDgk

Doceniając to, że możemy dziś cieszyć się wolnością, z dumą wywieszać flagę i z szacunkiem spoglądać na godło Polski, wsłuchajmy się wspólnie w opowieść o tym, że nie zawsze było tak spokojnie, i radośnie jak dziś.
Tym razem zachęcam do wysłuchania audiobooka – to historia małej dziewczynki, dla której wojna zaczęła się tuż po jej piątych urodzinach.

Zapraszam do wysłuchania bestsellerowej książki Joanny Papuzińskiej, wydanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego, którą czyta Agata Kulesza.

https://www.youtube.com/watch?v=0ZE2gnkkhB8&list=RDCMUC61dXcnle2zSpIepr_M2hHQ&start_radio=1&t=426

A to propozycja dla miłośników zmagań intelektualnych. Dziś proponuję rozwiązywanie krzyżówki on-line na skojarzenia. To świetna alternatywa dla zmęczonych nauką umysłów, ale również zajęcie dla tych, którzy mają wolny czas i nie wiedzą co z nim zrobić. Jesteśmy ciekawi jak sobie z nią poradzicie. Możecie podzielić się z nami wrażeniami oraz osiągniętymi wynikami. Zapraszamy!

https://krzyzowki.imasz.net/darmowa-krzyzowka-przeciwienstwa-nr-16/

__________
Majowe święta i rocznice
            Maj w przyrodzie jest najpiękniejszym miesiącem roku. Wszystko kwitnie wkoło.  Natomiast w historii w maju miało miejsce wiele wydarzeń, które z większą lub mniejszą atencją czcimy do dziś.
1 Maja
Dzień ten jako Święto Pracy – robotnicze święto, ustanowione w Paryżu,
gdzie zebrali się przedstawiciele socjalistycznych partii robotniczych by uczcić
100. rocznicę zburzenia Bastylii. Bastylię (łagodne więzienie w Paryżu, gdzie więziono około 10 więźniów) zburzono 14 lipca 1789 r. Natomiast przedstawiciele tych partii zebrali się w roku 1889.
To w Paryżu postanowiono święcić 1 Maja. Po raz pierwszy świętowano je w roku 1890. Ustanowiono je na cześć robotników amerykańskich z Chicago, gdzie krwawo stłumiono strajk; stąd świętowanie pod czerwonymi sztandarami.Nie jest to więc święto ustanowione przez komunistów – lecz przez nich zawłaszczone.
2 Maja      
Dzień Flagi – święto naszych biało – czerwonych barw.
Święto Flagi ustanowiono stosunkowo niedawno – bo w 2004 r. na mocy ustawy z 20 lutego.  Dlatego może nie ma zbyt wielkiej tradycji by je czcić wywieszając nasze barwy narodowe. Czyżbyśmy nie czuli przywiązania do tego co nasze – polskie?
3 Maja
 Tego dnia – 3 maja 1791 r. w Warszawie Sejm Wielki – Czteroletni uchwalił pierwszą w Europie a drugą w świecie Konstytucję – zbiór praw i obowiązków obywatelskich. Konstytucja 3 Maja próbowała ratować upadające państwo wprowadzając reformy, które miały przyczynić się do świetności Polski.Niestety bezskutecznie! W tym czasie Polska była w stanie agonalnym, żadne działania reanimacyjne już nie pomogły i musiała zniknąć z mapy Europy.
Poniżej przedstawiam Wam krótką prezentację z zadaniami do wykonania na dziś dla wszystkich chętnych do wspólnej zabawy. Do wysłuchania i oglądnięcia  są: piosenka młodego patrioty, polskie symbole narodowe, ciekawostki o powstaniu Konstytucji 3 maja. Można również pokusić się o rozwiązanie krzyżowek: polskie miasta, polskie góry, nasza ojczyzna.
Jest również plastyczne zadanie do wykonania pt. “Spróbuj wykonać biało-czerwoną łąkę”. Myślę, że każdy z Was znajdzie coś ciekwego dla siebie i poświęci trochę swojego wolnego czasu na zabawy proponowane prezez nauczycieli świetlicy szkolnej.

__________

Drodzy uczniowie!

Jeśli chcecie podzielić się z nami efektami Waszej twórczości, serdecznie zachęcamy do przesyłania zdjęć Waszych prac na adres świetlicy szkolnej swietlicaspchobienia@gmail.com, a my zamieścimy je na stornie internetowej naszej szkoły w zakładce e-Świetlica. Zapraszamy do współpracy!

__________

ORYGINALNA OZDOBA W STYLU BOHO

Kochani, wokół nas wiosna! Wygląda na to, że zagościła u nas już na  dobre. Długie i słoneczne dni rozbudzają w nas entuzjazm i chęć zmian, dlatego dziś propozycja, która odmieni Wasze mieszkania i wprowadzi nieco inny, ciekawy klimat.

Dziś zachęcam Was do wykonania ozdób, które niewielkim nakładem odmienią Wasze młodzieżowe pokoje. Spróbujcie wykonać wiszącą ozdobę boho techniką wiązania sznurków, czyli makramę.
Potrzebne Wam będą: włóczka lub sznurek w wybranym przez Was kolorze, 3 koraliki, kawałek sznura i patyk. Film prezentujący sposób wykonania i przykładową ozdobę zamieszczam poniżej:

https://www.facebook.com/watch/?v=221379895709941

Pamiętajcie, że zdjęcia możecie przesyłać na naszą świetlicową pocztę swietlicaspchobienia@gmail.com. Życzymy udanej zabawy i ciekawych efektów!

A teraz propozycja dla tych, którzy nie przepadają za zajęciami manualnymi. Zachęcam Was do podjęcia wysiłku intelektualnego, a dziś jest to rozwiązywanie sudoku.
Kwadrat sudoku złożony jest z 9 małych kwadratów, a każdy mały kwadrat to 9 komórek. Gra polega na uzupełnieniu kwadratu cyframi od 1 do 9. Każda cyfra może wystąpić tylko raz w każdym rzędzie i w każdym wierszu dużego kwadratu oraz podobnie tylko raz w każdym małym kwadracie. Szczegółowe zasady i wskazówki znajdziecie tutaj: http://mojesudoku.pl/strona/zasady-sudoku.html

A to link do zadania dla Was – sudoku on-line:  https://sudoku.com/pl

Powodzenia!

__________
ZWIERZĄTKA Z WYTŁACZANEK PO JAJKACH
Dzisiaj czas na  prace praktyczne do wykonania których wykorzystamy ekologiczne materiały czyli:
-wytłaczanki po jajkach.
Bedą wam potrzebne również: farby, wycinanki lub inny kolorowy papier, nożyczki, kolorowe druciki, guziczki i inne dekoracyjne dodatki które posiadacie w domu.

Przedstawiam zdjęcia kilku propozycji wykonania takich zwierzątek: gąsienica, krokodyl, smok i pająk. A może wy sami spróbujecie wymyślić i wykonać jakieś inne  zwierzątko z materiału eklogicznego jakim jest wytłaczanka po jajkach? Życzę dużo pomysłów i miłej pracy. Po wykonaniu prac zróbcie zdjęcie.

__________

W związku z obchodzonym w tym tygodniu Dniem Ziemi postarajmy się zwrócić szczególną uwagę
na piękno otaczającej nasz przyrody, cudowne zasoby naszej planety oraz tematykę ekologiczną i
wtórne wykorzystanie surowców, by w takim stopniu jak możemy, na miarę naszych możliwości
zadbać o Ziemię – nasz skarb.
Tym razem propozycja skierowana jest w stronę młodzieży naszej szkoły. Zachęcamy Was do
podziwiania otaczającej nas przyrody – jej siły, piękna, ale też delikatności:
1. Postarajcie się znaleźć chwilę, aby obejrzeć film przedstawiający piękno naszej planety –
znajdziecie w nim ciekawe miejsca na Ziemi, które powstały w wyniku działania sił natury. Ich piękno
zachwyca! Znajdziecie go w tym linku: https://www.youtube.com/watch?v=2jIqC9SnU5Y.
2. A teraz coś dla miłośników fotografii – wykonajcie zdjęcie wybranego przez Was elementu
przyrodniczego, który szczególnie Was zaciekawił lub zachwycił (może być to owad, kwitnący krzew,
piękny zachód słońca, wiosenne łąki lub kwiaty itp.) – efekty Waszej pracy prześlijcie e-mailem na
adres swietlicaspchobienia@gmail.com, a my zaprezentujemy je na naszej stronie internetowej.

Drodzy najmłodsi uczniowie! Mając na uwadze to, że często poszukujecie ciekawych stron
internetowych, które dostarczą Wam rozrywki w czasie kwarantanny, proponujemy, abyście
skorzystali ze strony http://www.puzzledladziecionline.pl/, na której znajdziecie wiele zestawów
puzzli z Waszych ulubionych bajek, filmów czy seriali. Pamiętajcie, że układanie puzzli uczy
cierpliwości i koncentracji. To świetny trening dla każdego mózgu. Zatem do dzieła!

__________
Dzisiaj zachęcam do wysłuchania nagrania i nauki tekstu i melodii  piosenki pt. “ZIEMIA to wyspa zielona”. Niżej link do piosenki oraz linko do piosenki w wersji karaoke. Zapraszam do wspólnego śpiewania.
__________
Dzisiaj dla chętnych do wspólnej zabawy kilka ciekawych zadań do wykonania:
-BAŚNIOWA GRA- gra planszowa – kto pierwszy dojdzie do zaczarowanego zamku? Rzuć kostką i przesuń pionek-wróżke o wylosowaną liczbę oczek i rozwiązuj zadania. POWODZENIA
-dla lubiących rozwiązywać  krzyżówki – KRZYŻÓWKA “Czy znasz kwiaty wiosenne?”
-EKOZADANIE NA DZIS – co możemy zrobić dla naszej PLANETY
-spotkanie z EKOBOHATEREM z którym wykonamy wiele ciekawych zadań
-KOŁO FORTUNY – zakręć kołem i sprawdz jakie zadanie musisz wykonać.
Myślę że wybór jest duży i każdy chętny znajdzie coś dla siebie w wolnej chwili. Miłej zabawy!

__________

PLASTYCZNE INSPIRACJE NA ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI.

22 kwietnia przypada Dzień Ziemi, w naszej świetlicy  tradycyjnie co roku świętujemy, ale tak naprawdę na co dzień staramy się wprowadzić realne zmiany, które pomagają chronić środowisko. Oczywiście nasza coroczną tradycją jest  tworzenie tematycznych prac plastycznych.
Do wykonania prac potrzeba;
  • plastelina:zielona niebieską i biała.
  • blok techniczny z czarnymi kartkami,
Zachęcam wszystkich chętnych do wykonania pracy plastycznej, pomocą dla was mogą być przedstawione zdjęcia jak krok po kroku wykonać taką pracę.

Mam nadzieję, że Was zainspirowałam do działania i Wy też uczcicie Dzień Ziemi.

__________
22 kwietnia to Światowy Dzień Ziemi, znany też jako Światowy Dzień Ziemi lub Międzynarodowy Dzień Ziemi – akcje prowadzone corocznie wiosną, których celem jest promowanie postaw proekologicznych w społeczeństwie. W tym tygodniu proponuje wszystkim uczniom klas młodszych cykl zajęć o tematyce ekologicznej.
Dzisiaj dowiemy się jakie nasze działania są RATUNKIEM  DLA  ZIEMI, należy tylko:
-rozwiązać 4  zadania plegajace na odpowiedzi na zadane pytania i oglądniecie krótkiego filmiku edukacyjnego. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymamy cyfrę, która będzie częścią KODU,
– misja finałowa polaga na odnalezieniu walizki i wpisaniu zdobytego KODU.
Co było w twojej walizce? Już wiesz??? Kliknij w poniższy link i rozwiąż tajemnicze zadania.
__________
Moje zabawki
Zabawek mam wiele,
są to moi przyjaciele.
Zanim wieczorem spać się położę,
wszystkie starannie na półce ułożę.
Z lewej strony siedzą misie,
uśmiechnięte mają ?pysie?.
Obok kilka pięknych lal,
wystrojonych jak na bal.
Z prawej strony kotek w kratkę,
piesek, który podniósł łapkę.
Krówka, która umie chodzić,
obok klocki, samochodzik.
Gdy półeczka posprzątana,
śpię spokojnie aż do rana.
Piątek to dzień prac plastyczno-technicznych w naszej świetlicy dlatego dzisiaj zachęcam do własnoręcznego wykonania prostej zabawki z rolki po papierze toaletowym. Będą wam potrzebne następujące materiały:
– rolki po papierze toaletowym lub ręczniku papierowym
-kolorowy papier, wycinanki, bibułka
– kolorowe nakrętki
– kredki, pisaki, klej, nożyczki, sznureczki i troche chęci.  
A oto kilka propozycji takich prac. Liczę na waszą pomysłowość i zapraszam do wspólnej zabawy.

http://pomyslyplastyczne.blogspot.com

__________
Może dziś znajdzie się ktoś chętny do wykonania pracy plastycznej
pt. „MOJA  ULUBIONA  ZABAWKA”.

Wykonane prace zachowajcie do waszego powrotu do szkoły. Wspólnie zorganizujemy z nich wystawę prac plastycznych, która udekoruje nasz korytarz przed świetlicą. Najciekawsze prace nagrodzimy!!!. Zapraszam do wspólnej zabawy.

__________

15 kwietnia to Światowy Dzień Sztuki .Wiem że bardzo lubicie zajęcia plastyczne dlatego zapraszam wszystkie dzieci klas 1-3 do wspólnej zabawy trzeba tylko kliknąć w link.

__________

Na Wielkanoc czekamy do zabawy zapraszamy.

Dzisiaj kilka rad jak ciekawie ozdobić jaja do wielkanocnego koszyczka, co powinno w nim być, krótko przypomnienie symboliki świąt, co to jest rezurekcja i śmigus dyngus. można również poznać tradycje wielkanocne z róznych stron świata, obejrzeć kilka propozycji  prac plastycznych które w wolnym czasie można zrobić i wykonać tematyczne gry i zadania.

A co dziś zrobimy?
Proponuję dziś ciekawe zadania dla tych którzy się nudzą:
– zrób to sam ( 5 ciekawych sposobów na wykonanie pisanek , film youtube)
– świąteczne kucharzenie , łatwy  przepis na faszerowane jajka z rzodkiewką, które może  wykonać każde dziecko
-ruszaj się- ćwiczenia do wykonania losujemy ruletką.
Życzę miłej zabawy i WESOŁYCH ŚWIAT.

__________

Ozdoby wielkanocne z papieru

Oto prosta instrukcja “zróbcie to sami”

Ozdoby wielkanocne z papieru – baranek

Wielkanocny baranek to ewidentnie jedna z najważniejszych postaci Świąt Wielkanocnych, nie może zatem zabraknąć jej podczas tworzenia świątecznych dekoracji. Do przygotowania wielkanocnego baranka z papieru potrzebne nam będą: biały oraz szary papier, rolka po ręczniku papierowym, patyczki do uszu, klej i nożyczki. Wykonanie tej ozdoby wielkanocnej z papieru zaczynamy od przecięcia papierowej rolki na wysokość 6 cm. Patyczki do uszu ucinamy i wykorzystujemy tylko ścięte końcówki. Będą one służyły jako futerko baranka. Z szarego papieru wycinamy okrąg, a brzegi docinamy w falę. Ścięte końcówki patyczków przyklejamy do rolki papierowej. Zaczynamy od góry idąc coraz to niżej. Podobnie postępujemy z wyciętym okręgiem, jego oklejamy patyczkami w dwa rzędy. Z białego papieru wycinamy twarz baranka i dorysowujemy oczy. Głowę łączymy z tułowiem. Taka wielkanocna ozdoba z papieru świetnie będzie wyglądać na stole czekając na gości.

Ozdoby wielkanocne z papieru – pisanki

Pisanki zajmują najważniejsze miejsce w dekoracjach wielkanocnych. Sposobów na ich udekorowanie jest tak dużo jak pomysłów w naszych głowach. Przygotowywanie pisanek w kształcie wielkanocnych zwierzątek to świetne zadanie dla dzieci. Takie ozdoby wielkanocne z papieru dobrze dobrane będą ciekawie zdobiły każdy wielkanocny stół. Do przygotowania papierowych pisanek potrzebne nam będą: kolorowe kartki papieru, nożyczki, klej i … duża doza fantazji, której nie brakuje właśnie dzieciom!

Jaja na pisanki farbujemy, najlepiej wykorzystując naturalne barwniki do jajek. Z papieru zaś wycinamy uszy, wąsy, oczy królika, grzebień, dziób i skrzydła kurczaka, koronę dla zielonej żabki oraz głowę baranka. Wszystkie elementy łączymy ze sobą i przyklejamy kolejno do każdej postaci. Tak powstałe ozdoby wielkanocne z papieru można włożyć do wielkanocnego koszyka lub uzupełnić nimi różnego rodzaju kompozycje.

__________
Czas wielkanocnych przygotowań zbliża się wielkimi krokami, dlatego dziś chciałam wam pokazać jak zrobić kurczaczka wielkanocnego  różne sposoby. Pomysły są tak przeróżne, że na pewno znajdziecie coś dla siebie.
__________
Kilka zagadek wielkanocnych dla Was. Do pobrania poniżej.
__________
Dzisiaj PRIMA-APRILIS moze komus zrobisz psikusa?

__________

Jak zrobić palmę wielkanocną?

Samodzielne przygotowanie palmy wielkanocnej i innych ozdób wielkanocnych może przynieść ogromną frajdę dziecku. Przed Palmową Niedzielą warto znaleźć chwilę czasu na kupno potrzebnych materiałów i zrobienie z dzieckiem palemki. Takie manualne zajęcia rozwijają kreatywność dziecka, a także są znakomitą okazją do wspólnego spędzenia czasu.

By zrobić z dzieckiem wielkanocną palmę potrzeba:

  • głównego kijka(może być od małej flagi albo po prostu gruba gałąź),
  • kolorowej bibuły i krepiny,
  • drucików,
  • gałązek wierzby i bukszpanu,
  • suchej trawy i zbóż(można je ufarbować specjalnymi farbkami do bielizny)
  • oraz narzędzi– nożyczek, kleju, nitek i taśmy samoklejącej oraz dwustronnej.

Z bibuły warto zrobić kolorowe kwiatuszki i zamocować je na drucikach, jak również przygotować z nich paski różnej szerokości, ponacinane i poskręcane do ozdobienia głównego kijka. Najpierw należy ozdobić kij kolorową bibułką, tak aby nie było wolnej przestrzeni – przyklejamy ją klejem, owijamy nitką, sklejamy taśmą.Następnie          dokładamy kwiatki na drucikach (drucikiem owijamy kij) oraz mocujemy gałązki wierzby i bukszpanu (przywiązujemy je nicią).

__________
Drogie dzieci-  zapraszam wszystkich do skorzystania  z propozycji działań kreatywnych, które mogą być ciekawą zabawą dla Was w tym trudnym czasie gdy tak długo przebywamy w domach z powodu ograniczeń wynikających z panującej epidemii. Dzisiaj zachęcam do wykonania kartek wielkanocnych  dla naszych bliskich i samodzielnego ułożenia życzeń świątecznych.
Poniżej prezentuję kilka prostych wzorów kartek, które wykonałam na potrzeby naszej szkoły.
__________
Święta Wielkanocne to wyjątkowy czas w życiu każdego chrześcijanina, który kieruje się religijnymi zasadami i bardzo ceni sobie swoją wiarę. Tak jak każda uroczystość tej rangi, również Wielkanoc ma swoje tradycje, które nie stanowią tylko pustych symboli, ale niosą za sobą głębsze znaczenie. W związku z tym, w święconce nie bez powodu znajduje się m.in. baranek, chleb, wędlina i jajka.
Symbole wielkanocne i ich znaczenie
Koszyczki, z którymi wierni udają się do kościoła dzień przed Wielką Nocą, w celu poświęcenia pokarmu, przybierają różnorodne formy. Każdy przyozdabia święconkę według własnego uznania. Jednak, bez względu na wygląd, zawartość koszyczka zawsze jest bardzo podobna. Na jego podstawowe wypełnienie składa się 7 produktów: jajka, sól i pieprz, chleb, wędlina, chrzan, baranek i słodka babka. Wszystkie te symbole świąt wielkanocnych mają swoje konkretne znaczenie nierozerwalnie związane z religią chrześcijańską:
· jajka – jest to najważniejszy symbol wielkanocny, ponieważ oznacza triumf życia nad śmiercią i początek nowego życia, a więc jest ściśle związany ze Zmartwychwstaniem Jezusa. Oprócz kolorowych pisanek, bardzo ważne jest włożenie do koszyczka przynajmniej jednego świeżo ugotowanego jajka, którym należy się podzielić ze wszystkimi domownikami podczas uroczystego śniadania wielkanocnego, podobnie jak robi się to opłatkiem w trakcie wigilii Bożego Narodzenia;
· pieprz i sól – symbolizują oczyszczenie, prawdę i życie w prostocie. Dodatkowo, sól chroni jedzenie przed zepsuciem;
· chleb – włożony do święconki ma zapewnić dobrobyt i pomyślność, a jego najważniejsze znaczenie jest związane z Chrystusem pojmowanym jako chleb życia dla chrześcijan;
· wędlina – oraz kiełbasa symbolizują zdrowie, płodność i dostatek materialny;
· chrzan – to symbol zdrowia i siły fizycznej, ale też skojarzenie z goryczą w kontekście gorzkiej męki Chrystusa na krzyżu;
· baranek – jest ważnym symbolem dla chrześcijan, ponieważ oznacza odkupienie grzeszników i przezwyciężenie zła. Najczęściej jest w postaci słodkiej figurki, czekoladowej albo cukrowej. Można też spotkać baranki wykonane z masła;
· słodka babka – albo kawałek innego ciasta symbolizuje ogólnie pojęte umiejętności i doskonałości.
Ważnym symbolem umieszczanym w święconce jest również zielony bukszpan, którego znaczenie jest związane z przyrodą i światem. W niektórych koszyczkach pojawia się także słodki, najczęściej czekoladowy, zajączek, który wywodzi się z wielkanocnych obyczajów obchodzonych na Śląsku. Symbolizuje on wiosnę i budzenie się do życia, a więc oznacza początek nowego istnienia.
Palma wielkanocna
Jeszcze jednym obowiązkowym symbolem świąt wielkanocnych jest palma, której jednak nie umieszcza się w koszyczku, ale którą obowiązkowo należy poświęcić podczas uroczystej mszy w Niedzielę Palmową. Zgodnie z tradycyjnymi wierzeniami, tylko dzięki temu można uchronić siebie, swoich najbliższych, dom, zwierzęta i pola uprawne przed wszelkim złem.
Symbole wielkanocne dawniej
Tradycyjne wierzenia i znaczenie większości symboli wielkanocnych zachowało się do dziś, ale dawniej istniało kilka innych zwyczajów, o których warto wiedzieć i pamiętać. Jednym z nich jest malowanie święciło się również ser, który symbolizował bliskość człowieka z przyrodą, a konkretnie jajek wyłącznie na kolor czerwony. Tylko takie pisanki oznaczały triumf życia nad śmiercią. Jeszcze jedną ciekawostką jest fakt, że kiedyś ze zwierzętami. Interesująco przedstawia się również historia samych koszyczków wielkanocnych, które obecnie są raczej małe, podobnie jaka umieszczone w nich pokarmy. Natomiast dawniej, symbolika święcenia pokarmów miała nieco inny wymiar. Zamożniejsi parafianie przyjmowali księdza w domu, który święcił całe stoły suto zastawione jedzeniem. Biedniejsi wybierali się do kościoła, tak samo jak dzisiaj, ale ze znacznie większymi i obficie wypełnionymi koszami, niż dzieje się to obecnie. Powodem tego było wierzenie, że poświęcony musi zostać cały pokarm, który będzie spożywany podczas wielkanocnego śniadania. Dzisiaj uważa się, że święconka może zawierać jedynie produkty „na spróbowanie”.Jeszcze jednym ważnym zwyczajem, którego dzisiaj już się nie kultywuje, było trzykrotne obejście domu po powrocie z kościoła, ze święconką w ręku, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Wierzono, że w ten sposób odganiane są złe moce od gospodarstwa.
__________
BĄDŹ BEZPIECZNY – ZOSTAŃ W DOMU może  rozprawimy sie z wirusem?.
Uczniów klas młodszych zapraszam do wspólnej zabawy pt. “Koniecznie bezpiecznie czyli wysyłamy wirusa w kosmos”. 

Zdanie polega na  wysłuchaniu uważnie nagranego listu do koronawirusa, a następnie trzeba rozwiązać krótki quiz. No to zaczynamy- miłej zabawy!!!

__________
Materiały  dla wszystkich chętnych do relaksu i pracy twórczej jaką wykonujecie na zajęciach w świetlicy szkolnej. Dzisiaj proponuję skorzystanie z pakietu bardzo ciekawych zajęć z cyklu “WIOSNA” ale w innym wydaniu niż wcześniej. Pakiet daje możliwość:
– samodzielnej nauki słów i melodii piosenki “Wiosna w ogródku” wraz z zespołem FASOLKI,
– można poukładać rozsypankę obrazkową typu PUZZLE obrazek “KROKUS”
-obejrzeć film edukacyjny “WIOSNA W POLSCE” -pierwsze oznaki wiosny w przyrodzie,
– istnieje również możliwość pobrania e-kolorowanek do druku,
-ciekawa propozycja znanej Wam  ZABAWY CIEPŁO-ZIMNO ale w wersji wiosennej w/g podanej instrukcji,
-a kto lubi wiersze tyo może przeczytać wierszyk J.Brzechwy WIOSENNE PORZĄDKI.
Wybór jest duży, myślę, że każdy chętny do zabawy uczeń znajdzie tu coś ciekawego dla siebie. Życzę miłej zabawy.
__________
Dzisiaj wtorek wiec dzień zajęć plastycznych w naszej świetlicy. Proponuję zainteresowanym dzieciom wysłuchanie bajki pt. “O królu wirusie i dobrej kwarantannie” napisana i czytana przez Panią Dorotę Bródke. Następnie proszę o  wykonanie pracy plastycznej do wysłuchanej bajki. Po powrocie do szkoły wspólnie zorganizujemy wystawę prac, a najciekawsze nagrodzimy. Życzę miłego odbioru i dużo wyobraźni podczas słuchania i pracy twórczej.
__________
Propozycja na dziś dla tych co już się troszkę nudzą w domach to zdalne zadanie do wykonania. Przedstawiam Wam świetlicowe inspiracje:
– instrukcja krok po kroku jak wykonać pracę plastyczną pt.”Drzewko wiosenne w 3D”
– troszeczkę ruchu przy muzyce- nauka tańca “Chocolate choco, choco”
– i rusz głową- darmowe wykreślanki.
Życzę wszystkim miłej zabawy.
__________
“O wiośnie” jako propozycja do wykorzystania przez dzieci z klas młodszych w czasie wolnym od zajęć. Prezentacja zawiera linki do:
-bajka o zajączku
-wiosna w dolinie Muminków
-praca plastyczna słońce
-kodowanie na papierze-trening umysłowy
-opowieść ruchowa “Spacer po łące”
-quiz wiosenny.
__________

“Puk, puk, puk …w okienko! – Wyjdźcie dzieci prędko. Idzie już wiosenka i słoneczko świeci. Z baziami gałązkę w ręku ma wierzbową. I za pasem wiązkę przylaszczek liliowych. Idzie…

I w naszej świetlicy też na dobre zagościła już wiosna. Prezentujemy prace wykonane przez uczniów klas młodszych  na zajęciach świetlicowych, które wykorzystane zostały do dekoracji pomieszczenia.
__________
Drodzy Rodzice, Drodzy Uczniowie
Zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji, w której wszyscy się znaleźliśmy, na stronie szkoły w zakładce świetlica szkolna będą pojawiały  się propozycję, co można zrobić w czasie wolnym w trakcie obowiązującej nas kwarantanny. Proszę potraktować te propozycje zupełnie na luzie.
Nie chcę projektować Państwu i Wam moi Drodzy Uczniowie czasu wolnego. Czas wolny w świetlicy służy zacieśnianiu więzi, rozwijaniu kompetencji społecznych. W domach skupmy się w tym czasie na naszych prawdziwych potrzebach, potrzebie bliskości i rozmowy. Doceńmy siebie. Zachwyćmy się sobą, popatrzmy uważniej. Może to będzie czas, żeby się na chwilkę zatrzymać, zastanowić. Nacieszmy się sobą. Mimo że jest tak ciężko i jest w nas tyle niepokoju, to może być dobry czas dla naszych rodzin.
Życzę wszystkim zdrowia. I do zobaczenia po kwarantannie.

REGULAMIN ŚWIETLICY

1.      Świetlica szkolna jest pozalekcyjną formą działalności Zespołu Szkolno-Przedszkolnego dla uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, którzy :

muszą przebywać dłużej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym ze względu na

czas pracy rodziców(prawnych opiekunów), dojeżdżają do szkoły ,

ze względu na inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole,

2.      Cele i zadania świetlicy:

zapewnienie opieki wychowawczej,

tworzenie warunków do nauki własnej i pomocy w nauce,

rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków,
kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia,

rozwijanie samodzielności i aktywności społecznej .

3.      Świetlica zapewnia uczniom :

opiekę po zajęciach szkolnych,

pomoc w odrabianiu lekcji,

pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych,

uczestniczenie w zajęciach rozwijających zainteresowania i talenty .

4.      W świetlicy prowadzone są zajęcia rozwijające zainteresowania, zamiłowania i uzdolnienia

dzieci oraz kształtujące nawyki kulturalnej rozrywki i kultury życia codziennego.

konkursy ( czytelnicze, recytatorskie, rysunkowe),

zabawy i gry ruchowe w pomieszczeniach do tego przeznaczonych i na świeżym powietrzu,

wystawek prac uczniów,

słuchanie audycji radiowych i nagrań płytowych, oglądanie audycji telewizyjnych i projekcji multimedialnych,

pomoc w nauce, przyzwyczajenie uczniów do samodzielnej pracy umysłowej, rozwijanie

społecznej aktywności,

zajęcia otwarte dla dzieci nie będących wychowankami świetlicy,

spotkania z ciekawymi ludźmi ,

imprezy środowiskowej przez uczniów we współpracy z rodzicami i nauczycielami ,

poradnictwo i zajęcia dla rodziców,

zajęcia z wychowania komunikacyjnego, wycieczki.

II. Organizacja.

A/ Świetlica organizuje zajęcia w grupach liczących 25 uczniów.

1.     Czas zajęć w grupie wychowawczej wynosi 45 minut.

2.     czas pracy świetlicy wynika z organizacji pracy szkoły, przewozów i powrotów dzieci po zajęciach oraz czasu pracy rodziców uczniów.

3.     Rozpoznawanie potrzeb w zakresie czasu opieki nad uczniami przebywającym w świetlicy, przeprowadza kierownik świetlicy przy współpracy z pedagogiem szkolnym. Diagnozowanie

potrzeb odbywa się w miesiącach: kwiecień, czerwiec, sierpień, poprzedzających kolejny rok szkolny. Ponadto potrzeby w powyższym zakresie monitorowane są w ciągu roku szkolnego za pomocą ankiet, konsultacji z rodzicami i zgłaszanych potrzeb.

 

  1. Godziny rozpoczynania i kończenia zajęć w świetlicy ustala corocznie dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w konsultacji z kierownikiem świetlicy.
  2. Świetlica czynna jest od poniedziałku do piątku.
  3. Wszyscy uczniowie dojeżdżający są zapisani do świetlicy szkolnej, natomiast uczniowie mieszkający w Chobieni zapisywani są do świetlicy na pisemny wniosek rodziców.
  4. Uczniowie dojeżdżający obowiązkowo uczestniczą w zajęciach świetlicy zgodnie z harmonogramem dowozów.
  5. Uczniowie objęci opieką świetlicy mogą być zwolnieni z zajęć tylko na pisemny wniosek rodzica ( prawnego opiekuna).

 

B/ Wychowawca świetlicy jest odpowiedzialny za :

– bezpieczeństwo uczniów przebywających w świetlicy, do chwili ich odjazdu lub wyjścia do domu,

– odnotowanie w dzienniku zajęć nieobecności uczniów w świetlicy,

– powiadomienie wychowawcy, pedagoga i rodzica ucznia o niezgodnym ze statutem szkoły zachowaniu ucznia oraz nagminnie powtarzającymi się nieobecnościami na zajęciach w świetlicy.

C/ Uczniowie w świetlicy uczestniczą we wszystkich zajęciach.

1.     Uczniowie są współgospodarzami świetlicy.

2.     Prawa i obowiązki uczestników zajęć świetlicowych określa statut Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Chobieni.

Uczniowie podczas pobytu w świetlicy w szczególności:

– mają prawo do:

właściwie zorganizowanej opieki,

życzliwego i podmiotowego traktowania,

swobody wyrażania myśli i przekonań,

opieki wychowawczej i zapewnienia warunków bezpieczeństwa podczas zajęć organizowanych w świetlicy i poza nią,

poszanowania godności osobistej, ochrony przed przemocą fizyczną i psychiczną.

– zobowiązani są do:

współpracy w zakresie wychowania i terapii,

przestrzegania zasad kultury współżycia,

pomagania słabszym,

dbałości o wspólne dobro, ład i porządek, uczestniczenia w pracach porządkowych i zajęciach samoobsługowych,

ponoszenia odpowiedzialności za własne postępowanie.

III. Dokumentacja

1.     Na dokumentację pracy świetlicy szkolnej składają się:

a)     dziennik zajęć, w którym dokumentuje się pobyt uczniów na zajęciach i tematykę zajęć,

b)    roczny plan pracy,

c)     wytwory pracy uczniów.