 
Ogólnopolski Projekt Edukacyjno-Czytelniczy Bajki-Pomagajki realizowany przez naszą szkołę w bieżącym roku szkolnym dobiegł końca!
Ogólnopolski Projekt Edukacyjno-Czytelniczy Bajki-Pomagajki realizowany przez naszą szkołę w bieżącym roku szkolnym dobiegł końca!
 Bajki  Pomagajki  to cykl zajęć, który wspomagał rozwijanie u naszych najmłodszych uczniów wielu cennych umiejętności, m.in.:
 ️ budowania wiary we własne możliwości,
 ️ kształtowania poczucia pewności siebie,
 ️ oswojenia z sytuacjami, osobami, zwierzętami i przedmiotami wywołującymi lęki,
 ️ dostrzegania odmienności i jej akceptacja, rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy, współpracy w grupie,
 ️ budowania pozytywnej samooceny dziecka,
 ️ nabywania umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji tj. radość, lęk, smutek, złość, zaskoczenie, kształtowania umiejętności radzenia sobie z nimi,
 ️ kształtowania umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, konfliktowych dla dziecka,
 ️ dostrzegania wartości przyjaźni w życiu człowieka. 
  Projekt realizowany był przez nauczycieli podczas zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, na zajęciach rewalidacyjnych oraz w świetlicy szkolnej. Uczestniczyli w nim uczniowie klas I-IV.
Program oparty był w głównej mierze o metodę bajkoterapii.
  Jego założeniem było czytanie bajek terapeutycznych zawierających niezwykłe historie dotyczące konkretnych problemów i emocji, z którymi dzieci mierzą się każdego dnia. Oswajały one uczniów z emocjami i problemami bohaterów, a co najważniejsze zawierały wiele wskazówek, co można zrobić, by poradzić sobie w trudnych sytuacjach.
  Zadania zrealizowane w roku szkolnym 2024/2025:
1.  Kocica złośnica nie chce iść do szkoły  – strach przed szkołą.
2.  Jak Bąbel pokonał strach  – strach przed ciemnością.
3.  Króliczek Mikuś  – rozwiązywanie konfliktów rówieśniczych – kłótnia, dokuczanie, agresja.
4. “Bajka o dzielnym króliczku i potworze spod łóżka” – lęk przed straszydłami i potworami.
5.  Sówka Kamilka  – akceptacja odmienności (spektrum autyzmu).
6.  Cicha Myszka  – Akceptacja odmienności (mutyzm wybiórczy).
7.  Samolubny Sabian    umiejętność współpracy.
8.  Piórnikowa rodzinka    strata bliskiej osoby.
9.  Bajka o małej chmurce    rozwód rodziców.
Zaangażowanie uczniów w realizacje zagadnień projektowych było ogromne! Mamy nadzieję, że zarówno bohaterowie naszych spotkań, jak i ich cenne rady pozostaną w pamięci uczestników zajęć na długi czas.
 
 
 

 



 
 
 
 
 
