CZYTAM Z KLASĄ

Realizację międzynarodowego projektu edukacyjnego Czytam z klasą lekturki spod chmurki uczniowie klas trzecich rozpoczęli od wysłuchania opowiadania o chmurce Tosi. Następnie wykonali własne chmurki, które przyozdobiły klasy. Zorganizowali także Dzień Postaci Bajek, na którym świetnie się bawili. Do czytania wybrali książkę Romana Pisarskiego „O psie, który jeździł koleją”. Lektura bardzo się wszystkim spodobała, wzbudziła ogromną ciekawość i poruszyła dziecięce serca. Zadania związane z przeczytaną historią psa Lampo wykonywali z dużym zaangażowaniem, chętnie dzieląc się wrażeniami. Powstały makiety przedstawiające m.in stację kolejową w Marittimie, dom zawiadowcy i podróże psa Lampo pociągiem. Podczas omawiania lektury uczniowie zaznaczali na mapie trasę podróży psa Lampo, poznali wiele ciekawostek o Włoszech i zrobili zakładki do książek. W ramach realizacji projektu do szkoły zostali zaproszeni dyżurny ruchu kolejowego pan Marek oraz pani Ewa, koordynatorka kampanii społecznej Bezpieczny przejazd- „Szlaban na ryzyko”. Podczas spotkania dzieci dowiedziały się na czym polega praca ludzi związanych z koleją. Goście wyczerpująco odpowiadali na ich pytania a także uczyli właściwego zachowania na terenach kolejowych. Na zakończenie wręczono im laurki z podziękowaniami a uczniowie zostali obdarowani zeszytami edukacyjnymi, kolorowankami i znaczkami odblaskowymi. Na zakończenie modułu „ Podróże małe i duże” przeczytali list od chmurki Tosi i zostali jej pomocnikami – detektywami. Podzielili się na grupy i wyruszyli na poszukiwania. Zadaniem każdej z grup było znalezienie informacji związanych z pracownikami kolei, wskazanie cech jakie powinna posiadać osoba wykonująca dany zawód. Po zaprezentowaniu wyników swoich pracy wyruszyli do miasta zawodów, gdzie odszukali ludzi wykonujących zawody związane z przeczytaną przez nas lekturą.

Klasy trzecie zrealizowały II moduł międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą, lekturki spod chmurki”. Tym razem uczniowie przeczyli książki: Agnieszki Frączek „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą” oraz Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn”. Starannie uzupełnili strony w lekturniku, wypełnili metryczki, zaprojektowali okładkę oraz opisali i zilustrowali ulubioną przygodę. Uczniowie przygotowali również „lektury w pudełkach”. Do zadania podeszli bardzo poważnie, włożyli dużo pracy, począwszy od ozdobienia pudełka, znalezienia pasujących elementów i przedmiotów, poprzez samodzielne ich wykonanie na przykład z plasteliny i materiałów przyrodniczych oraz na wyjątkowo ciekawym zaprezentowaniu zawartości pudełka kończąc. Wykazali się przy tym doskonałą znajomością treści. Realizacja tego zadnia sprawiła im mnóstwo radości, a wspólne omawianie tych niezwykłych lektur, utrwaliło ich wiedzę o przeczytanych książkach. Stworzyli także kolorowe komiksy o przygodach dzieci z Bullerbyn, które powiesili w klasie. Bal karnawałowy odbył się także pod hasłem przeczytanych książek. Podsumowaniem modułu “Naukowy zawrót głowy” była wyprawa do miasta zawodów. Uczniowie na podstawie samodzielnie przeczytanych opisów starali się rozpoznać dany zawód. Następnie „wyruszyli” do miasta w celu zdobycia informacji na temat zawodów, o których była mowa w lekturze. Wyniki swojej pracy zaprezentowali kolegom i koleżankom z klasy. Zadanie zakończyło się uzupełnieniem w lekturniku kart związanych z omawianym zawodem.