ŻYJĘ ZDROWO I BEZPIECZNIE

„ Żyję zdrowo i bezpiecznie ”

  Uczniowie klas pierwszych i trzecich przystąpili w II semestrze do realizacji programu zdrowotnego pod hasłem „ Żyję zdrowo i bezpiecznie”.

 Bardzo ważne w prawidłowym rozwoju dzieci i młodzieży oraz zapobieganiu chorób są aktywność fizyczna , prawidłowy sen, przestrzeganie zasad korzystania z komputera, telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych oraz oraz prawidłowe żywienie.

   Nasi uczniowie na zajęciach organizowanych w ramach pierwszej części  projektu poznali  budowę nowej Piramidy Żywienia i Stylu życia dla dzieci i młodzieży. Obejrzeli bardzo ciekawe filmy edukacyjne o zdrowym odżywianiu i aktywności fizycznej przygotowane przez Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej. Wysłuchali również wywiadu online z dietetyczką dotyczącego  piramidy żywienia.

 Wiedzę, którą zdobyli wykorzystali podczas zajęć praktycznych. Pierwszoklasiści wiedząc, że warzyw i owoców powinno być w naszej diecie najwięcej, samodzielnie przygotowywali zdrowe i kolorowe owocowe szaszłyki, które później z wielkim apetytem zjedli. Przygotowane przez najmłodszych pożywne, wiosenne kanapki wyglądają  apetycznie i stanowią wartościowy posiłek.

 Trzecioklasiści poznali zasady prawidłowego komponowania poszczególnych posiłków dla dziecka w wieku szkolnym. Znając te zasady opracowali jadłospis dla ucznia na cały dzień. W domu przygotowali zdrowe posiłki. Samodzielne wykonywanie posiłków to dla dzieci wielka atrakcja, a taki posiłek smakuje znacznie lepiej. Wykonali również plakaty przedstawiające piramidę żywienia.

  Dzięki realizacji zadań programu nasi uczniowie poznali 10 zasad zdrowego stylu życia. Poznaj je i TY.

1. Jedz regularnie 5 posiłków, pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.

2. Jedz różnorodne warzywa i owoce.

3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.

4. Pij co najmniej 3-4 szklanki mleka dziennie.

5. Jedz chude mięso, ryby, jajka, nasiona roślin strączkowych.

6. Zrezygnuj ze słodkich napojów.

7. Nie dosalaj potraw.

8. Bądź codziennie aktywny fizycznie.

9. Wysypiaj się, aby twój mózg mógł wypocząć.

10. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

W zdjęć galerii możemy podziwiać samodzielnie przygotowane przez uczniów, zdrowe i pięknie wyglądające posiłki oraz plakaty przedstawiające nową Piramidę Żywienia i Stylu Życia dla dzieci i młodzieży.